Niet iedereen zweert bij een Tesla: sommige eigenaren stappen over op compleet nieuwe modellen.
Daardoor ontstaat er parkeerdruk bij andere laadpalen die het wél doen.
Wie elektrisch rijdt maar geen eigen laadpaal heeft, is vaak afhankelijk van publieke laadpunten. Recent onderzoek van Independer, gebaseerd op data van Eco-Movement, laat nogmaals zien dat er enorme prijsverschillen voor kWh's aan de publieke laadpaal bestaan.
Het belastingvoordeel voor elektrische voertuigen staat onder druk en dreigt een significante impact te hebben op de adoptie van elektrisch rijden in Nederland. Uit het jaarlijkse EV- en Berijdersonderzoek blijkt dat maar liefst 54% van de elektrische rijders overweegt terug te keren naar een brandstofauto na 2025, wanneer het belastingvoordeel wegvalt.
De netbeheerder ziet graag dat laadpalen tussen 16:00 en 21:00 uitgeschakeld worden, als oplossing voor netcongestie.
Uit onderzoek van Go-Charge blijkt dat het verschil tussen het gebruik van de duurste en goedkoopste pas bij dezelfde laadpaal kan oplopen tot €13,80 per sessie.
Bovemij en de Vereniging Elektrische Rijders (VER) slaan de handen ineen om de transitie naar elektrische mobiliteit te versnellen.
Nog voor 2050, het jaar waarin Europa CO2-neutraal moet zijn, zullen alle auto's in Nederland volledig elektrisch zijn.
We reden ruim twee maanden en 15.000 kilometer in de Renault Megane E-Tech Electric. Wat vonden we ervan?
2024 wordt een belangrijk jaar, want er komt een aantal goedkope elektrische auto's op de markt.
Niet laden, maar accu's wisselen op een lange reis. Hoe ziet dat er in de praktijk uit?
Op vrijdagmiddag 19 januari dompelden we onze leden onder in de wereld van Slim Laden.