Ruime plug-in hybride: Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro Competition

Gepubliceerd op: 29 april 2020

Aandrijflijn uitgelicht

De Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro Competition heeft een systeemvermogen van 367 pk, bereikt door een 2.0 TFSI viercilinder met 252 pk en 370 Nm te koppelen aan een elektromotor met 143 pk vermogen en maximaal 350 Nm aan koppel. Het systeemkoppel komt uit op 500 Nm, beschikbaar vanaf 1.250 oteren per minuut. Vierwielaandrijving is standaard op de plug-in hybride.

Accu

De A6 Avant 55 TFSI e quattro Competition heeft een 14,1 kWh grote lithium-ion accu, geplaatst onder de bagageruimte. Bij publieke laadpunten met 7,4 kW aan laadvermogen via de bijgeleverde mode 3 kabel duurt het volledig opladen van een lege batterij ongeveer 2,5 uur.

Elektrische range

De elektrische range is volgens de WLTP-cyclus vastgesteld op 51 kilometer en elektrisch rijden kan tot 135 km/u. Werken de twee motoren samen, dan sprint deze A6 Avant in 5,7 seconden naar 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 250 km/u.

Bagageruimte

Er is nog 405 liter bagageruimte over, of 1.535 liter als je de rugleuning van de achterbank neerklapt.

Drie rijmodi

Er is keuze uit de rijmodi ‘EV’ (volledig elektrisch), ‘Hybrid’ (gecombineerd benzine en elektrisch) en ‘Hold’ (bewaren van elektrische energie). Alleen in ‘Hybrid’ is het volledige vermogen beschikbaar. De prijzen zijn nog niet bekend.

Het bericht Ruime plug-in hybride: Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro Competition verscheen eerst op ZERauto.nl.