Volledig vlakke bodem
Volkswagen liet eerder al de schetsen van de ID. Buggy zien, maar nu zijn alle specificaties bekend. De ID. Buggy staat op het nieuwe MEB-platform van de Volkswagen-groep, waarbij de elektromotor achterin tussen de achterwielen ligt. De accu’s zijn in de chassisstructuur verwerkt, waardoor de auto een volledig vlakke bodem heeft.
Net als de originele buggy’s (die ook een vlakke vloer en de motor achterin hadden) heeft de ID. Buggy een laag zwaartepunt en achterwielaandrijving.
Actieradius 250 kilometer
Binnen 7,2 seconden accelereert hij van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid is begrensd op 160 km/u. Wil je liever de duinen in? Dan is de buggy optioneel met vierwielaandrijving uit te rusten. De actieradius bedraagt volgens de WLTP-norm 250 kilometer.
Eigen interpretatie
De ID. Buggy is een echte tweezitter die door het ontbreken van deuren, zijruiten en een volwaardig dak vooral geschikt is voor warme gebieden. Volkswagen benadrukt echter dat de buggy dankzij zijn modulaire platform eenvoudig om te bouwen is tot een vierzits auto of iets totaal anders. Net als vroeger biedt dat kansen voor kleine fabrikanten om met hun eigen interpretatie van de ID. Buggy op de markt te komen.
Flexibele laadstations
Volkswagen ziet de ID. Buggy als een echte strandauto en ook het opladen ervan moet op het strand gebeuren. Volkswagen wil daarvoor flexibele laadstations op het strand installeren. De laadstations bestaan uit oudere accupakketten die niet meer bruikbaar zijn in een auto. In 2020 wil het merk in Hannover voor het eerst testen met de laadstations.
Of de buggy daadwerkelijk in productie gaat is nog niet bekend. Het is de vijfde conceptcar op het modulaire MEB-platform.
Lees ook: Sneak preview Volkswagen I.D. (2020)
Het bericht Volkswagen trekt het doek van de ID.Buggy verscheen eerst op ZERauto.nl.