Honda onthult langverwachte e Prototype

Gepubliceerd op: 27 februari 2019

Design oogt productierijp

De Prototype heeft ten opzichte van de Urban Concept heel wat conceptcarachtige trekjes verloren, maar gelukkig is het retro-uiterlijk gebleven. De enorme wielen en de hypermoderne grille hebben plaatsgemaakt voor een conventioneler design met normale wielen, LED-verlichting en parkeersensoren. De zijcamera’s (in plaats van zijspiegels), verzonken handgrepen en ronde koplampen zijn gelukkig gebleven.

Groot centraal touchscreen

Ook in het interieur kiest Honda overduidelijk voor een minimalistische aanpak. Het dashboard wordt gedomineerd door een gigantisch touchscreen waarop alle informatie over de auto en diverse applicaties af te lezen is. Geheel volgens de trend is een uitgebreide smartphoneintegratie een van de belangrijkste elementen in het interieur. Daarnaast zijn er aan weerszijden van het dashboard de beeldschermen voor de zijcamera’s geplaatst. Door het gebruik van houten details en de met stof beklede stoelen oogt het interieur erg huiselijk en nagenoeg productieklaar.

Nieuw EV-platform

Met zijn stoffen interieur en retro-uitstraling is de e Prototype een vette knipoog naar de Honda’s uit de jaren zeventig. Vergis je echter niet, want onderhuids is het een hypermoderne auto. Honda ontwikkelde voor de e Prototype een nieuw compact EV platform dat gericht is op stadsverkeer. Het accupakket zit verwerkt in de bodem en dankzij de achterwielaandrijvijng, heeft de auto een korte draaicirkel. De e Prototype heeft een actieradius van 200 kilometer en een snellaadfunctie waarmee je het accupakket in 30 minuten tot 80% oplaadt.

Productieversie later dit jaar

Op de Autosalon van Geneve kunnen we de e Prototype voor het eerst in levende lijve bekijken. In Japan zijn ondertussen de eerste testexemplaren op de openbare weg gespot. Naar verwachting maken we later dit jaar kennis met de definitieve productieversie.

Lees ook: Interieur Honda Urban EV oogt lekker retro

Het bericht Honda onthult langverwachte e Prototype verscheen eerst op ZERauto.nl.