Mix van modern en rétro
De Honda e Prototype is de mogelijke productieversie van de Honda Urban EV Concept uit 2017. Dat was een stadsauto met een retro-uiterlijk dat geïnspireerd was op de Civic uit de jaren zeventig. De e Prototype die Honda op de Autosalon van Genève presenteerde, week gelukkig nauwelijks af van het studiemodel uit 2017. Ook het interieur is met zijn houten sierlijsten, met grijze stof beklede stoelen en breed touchscreen een mix van moderne en rétro elementen.
Onderhuids is er niks rétro want de e Prototype staat op een nieuw ontwikkeld platform dat de basis vormt voor de geëlektrificeerde toekomst van Honda. De e Prototype heeft een actieradius van meer dan 200 kilometer en hij kan binnen een half uur tot tachtig procent worden opgeladen. Met de motor achterin en achterwielaandrijving belooft het een sportieve auto te worden.
Volledig elektrisch en hybride
Het Japanse merk wil zich in Europa volledig focussen op elektrische mobiliteit en in 2025 moet het complete modellengamma dan ook een geëlektricifeerde aandrijflijn hebben. Naast een volledig elektrische aandrijflijn verwacht Honda dat de hybride aandrijflijn ook een grote rol gaat spelen in de toekomst. Begin dit jaar toonde het merk de CR-V Hybrid die uitgerust is met twee elektromotoren.
Eigen laadoplossingen
Tijdens de Autosalon van Genève onthulde Honda dat het bezig is met het ontwikkelen van nieuwe laadoplossingen. Het zogenaamde Power Manager bi-directional charging concept werd voor het eerst in 2017 op de IAA in Frankfurt getoond. Wanneer we de productieversie van de laadpalen in de praktijk gaan zien is nog niet bekend. Het merk voert op dit moment haalbaarheidsstudies uit in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.
Het bericht Al meer dan 15.000 reserveringen voor Honda e Prototype verscheen eerst op ZERauto.nl.